Summary
The hyposthesis that the cleft lip/palate anomaly and the anomalies of the ears might be different manifestations of the First Arch Syndrome was tested. Five measurements and four qualitative signs recorded in 145 cleft lip/palate adults operated on in childhood were compared with similar data of 100 healthy Canadian males and females. The ears in clefts were significantly narrower and lower set with greater inclination of the ears' longitudinal axis to the facial profile line. In the frequency of the ear shape deformities there was no significant difference between the cleft patients and controls. The different cleft lip/palate forms revealed similar ear size and ear shape, not influenced by the extent of the cleft. Our study validates the hypothesis that in the case of growth disturbances of the face, qualitatively similar damages may be present in the auricles causing defects reminiscent of the early foetal condition regarded as a sign of some inhibition of growth and development.
Zusammenfassung
Die Hypothese, daß Lippen-, Kiefer-, Gaumenspalten und Anomalien der Ohrmuschel verschiedene Manifestationen von Entwicklungsstörungen im Bereich des ersten Kiemenbogens sind, wurde überprüft. Dabei wurden das Ergebnis von 5 Messungen sowie 4 qualitative Zeichen bei 145 Erwachsenen, die in der Kindheit an Lippen-, Kiefer-, Gaumenpalten operiert waren, mit den Daten von 100 gesunden kanadischen Männern und Frauen verglichen. Die Ohrmuscheln der Spaltenpatienten saßen deutlich tiefer und näher am Kopf mit einer größeren Neigung der Ohrlängsachse zur Profillinie des Gesichts. Verformungen der Ohrmuschel wurden dagegen in beiden Kollektiven gleichermaßen gefunden. Die Veränderungen der Ohrmuschel waren unabhängig von der Größe der Spaltbildung. Die Untersuchungen unterstützen die Hypothese, daß bei Wachstumsstörungen des Gesichts bleibende Defekte an der Ohrmuschel vorhanden sein können als Zeichen einer Behinderung von Wachstum und Entwicklung.
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Farkas, L.G., Lindsay, W.K. Ear morphology in cleft lip and palate anomaly. Arch Otorhinolaryngol 206, 57–68 (1973). https://doi.org/10.1007/BF00460611
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF00460611