Summary
We introduce our total hip prosthesis, its operation technique, and report the clinical results. Ours does not use bone-cement, but its design, together with the use of original bone and new bone formation surrounding it, results in a biological anchoring.
Since 1978, we developed for this new type of total hip prosthesis 6 sizes of stem to fit more rigidly within the intramedullary canal of femur. The new femoral component also has larger notches on its surface than did the old one.
Our results of 144 cases (147 joints) ranging from 2 to 10 postoperative years giving an average of 4.4 years, are quite satisfactory.
Blood loss during the operation is as little as 480 ml. The few complications observed differ from those of the Charnley type, and will be reduced greatly when the operation is yet more cautiously and skillfully done.
Unilateral replacement in bilaterally affected patients improved the condition of the unoperated side in 30% of the cases.
Zusammenfassung
Wir stellen unsere Hüftgelenk-Totalprothese und ihre Operationstechnik vor und geben einen Bericht über die klinischen Ergebnisse. Unsere Prothese wird nicht mit Zement fixiert. Ihre Gestaltung führt jedoch, gemeinsam mit der Ausnutzung des natürlichen Knochens und einer umgebenden Knochenneubildung, zu einer direkten Fixation.
Seit 1978 haben wir fur diesen neuen Prothesentyp 6 Schaftgrößen entwickelt, um sie fester in die Femurmarkhöhle einzupassen. Die neue Kopfprothese hat an ihrer Oberfläche auch größere Vertiefungen als die alte.
Unsere Ergebnisse von 144 Fällen (147 Gelenke), die zwischen 2–10 Jahren and durchschnittlich 4,4 Jahre nach der Operation liegen, sind durchaus zufriedenstellend.
Der Blutverlust während der Operation betrug nur 480 ml. Die wenigen beobachteten Komplikationen unterscheiden sich von denen der Charnley-Prothese und werden wesentlich herabgesetzt, wenn die Operation sorgfältiger and mit mehr Erfahrung ausgeführt werden wird.
Die einseitige Operation beim doppelseitigen Hüftgelenkbefund verbesserte die Verhältnisse an der nichtoperierten Seite in 30% der Fälle.
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References
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Itami, Y., Akamatsu, N., Tomita, Y. et al. A clinical study of the results of cementless total hip replacement. Arch. Orth. Traum. Surg. 102, 1–10 (1983). https://doi.org/10.1007/BF00443031
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF00443031